Site Title

mail zspwr@interia.pl

Czuwaj!

Rajd zastępu - Zakopane 2016

W dniach 14-16.10.2016r. zastęp harcerski wziął udział w trzydniowym rajdzie do Zakopanego. W piątek 14 października, rozpoczęłyśmy nasz rajd na przystanku Voyagera w Wierzchosławicach, skąd wyruszyliśmy do Krakowa. Z Krakowa odbyłyśmy „szaloną” podróż Szwagropolem do Zakopanego.

Zakopane powitało nas piękną, słoneczną pogodą, dzięki temu mogłyśmy podziwiać wspaniałe widoki i delektować się pięknem naszych polskich Tatr. Z przyjemnością, więc odbyłyśmy spacer z ciężkimi plecakami do miejsca noclegowego- kawałeczek podjechałyśmy busem? Po chwili odpoczynku wybrałyśmy się w miejsce najczęściej odwiedzane na Podhalu, czyli na Krupówki! Po długim spacerze przyszedł czas na posiłek! A że nic nie smakuje lepiej od pizzy na Podhalu, zdecydowałyśmy się na kolację w pizzerii – oczywiście ze względu na piątek wybrałyśmy wersję wegetariańską. Miła obsługa i smaczna pizza sprawiły, że w doskonałych humorach wróciłyśmy na miejsce noclegu. Wieczór upłyną nam na rozmowach i śpiewie harcerskich piosenek.

W sobotę 15 października pogoda była jeszcze piękniejsza niż poprzedniego dnia! W doskonałym nastroju ruszyłyśmy do Doliny Kościeliskiej. Podziwiając piękno polskich gór szłyśmy w kierunku schroniska „Ornak”. Niestety nie udało nam się dotrzeć do celu! Po przejściu Wąwozu Kraków postanowiłyśmy wrócić!

Po powrocie na miejsce noclegu poszłyśmy na pyszny obiad, tym razem tradycyjny góralski! Czas po obiedzie przeznaczyłyśmy na odpoczynek, po czym wyruszyłyśmy na różaniec i Mszę Św. do Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach.

Niedziela niestety nie była już tak pięknym dniem jak poprzednie! Od rana padało! Mimo to wyruszyłyśmy do centrum Zakopanego, aby kupić pamiątki z podróży! Po udanych zakupach wróciłyśmy przygotować się do wyjazdu. Po pysznym obiedzie wyjechałyśmy w kierunku Krakowa. Z wielkim żalem opuszczałyśmy Zakopane, ale z nadzieją, że jeszcze tam wrócimy! Serdecznie dziękujemy panu burmistrzowi Zbigniewowi Mączce za przekazanie dla naszego zastępu środków finansowych, dzięki którym nasz rajd mógł się odbyć!